در جلسه شماره ۱۵۷۲ مورخ ۰۵/ ۰۵/ ۱۴۰۴ هیأت رئیسه محترم دانشگاه، به منظور افزایش بهره وری و اثربخشی و در راستای ایجاد انگیزه بیشتر برای همکاران محترم دانشگاه و به استناد ماده ۳۳ آیین نامه استخدامی و تبصره های ذیل آن به اعضای غیرهیأت علمی (یاوران علمی) دانشگاه و ماده ۶ آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه، پرداخت اضافه کاری بر اساس عملکرد به عضو مشمول به شرح ذیل می باشد:
سقف اضافه کاری قابل پرداخت بر اساس آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی ۱۲۰ ساعت در ماه می باشد که در شرایط خاص برای حداکثر ۲۰ درصد پست های سازمانی مصوب، افزایش سقف تا ۱۷۵ ساعت امکان پذیر است.
نحوه پرداخت بر اساس ماده ۳۳ آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی
الف) اضافه کار عادی: به میزان حداکثر ۸۵ ساعت اضافه کار به هریک از پرسنل بر اساس حضور و ثبت در ساعات مجاز قابل پرداخت می باشد که باید ضرورت حضور همکاران از طرف مدیر محترم واحد مربوطه طبق سقف و ساعت ابلاغی تایید گردد.(منظور از ساعات مجاز تا ۴ ساعت پس از اتمام ساعت اداری می باشد.) بدیهی است این نوع اضافه کار در روزهای تعطیل، پنجشنبه و جمعه ثبت نمی گردد.
ب) اضافه کار مبتنی بر عملکرد: با توجه به کارسنجی، تعداد پست های بلاتصدی فعال و میزان تغییرات نیروی انسانی در سه سال گذشته، به ازای هریک از کارمندان سرانه این نوع اضافه کار برای هر واحد تعیین می گردد. مدیر محترم واحد مربوطه می تواند با توجه به عملکرد و میزان بهره وری، میزان رضایت از عملکرد فرد، حضور موثر، انجام فعالیت در ساعت نهار، فعالیت های اضافی همچون جمعداری، عاملیت مالی، کارشناسان و کاردان های آزمایشگاه ها و کارگاه ها، فناوری اطلاعات و امور فنی، اضافه کار مبتنی بر عملکرد هر یک از پرسنل را بصورت ماهانه تعیین نماید به نحوی که میانگین سرانه مورد تأیید امور اداری رعایت شود.
نحوه پرداخت بر اساس بند ۲ - ۶ و بند ۴ - ۶ از ماده ۶ پیوست شماره ۱ آیین نامه مالی و معاملاتی
الف) اضافه کار از محل منابع مالی متمرکز: با توجه به اینکه همه اعضای غیر هیأت علمی(یاوران علمی) دانشگاه در جذب درآمدهای اختصاصی برای دانشگاه اثرگذار می باشند، به استناد بند ۲ - ۶ و بند ۴ - ۶ از ماده ۶ پیوست شماره ۱ آیین نامه مالی و معاملاتی ماهانه به میزان تا سقف ۴۰ میلیون ریال در قالب اضافه کار موضوع این بند به همه اعضاء غیر هیأت علمی از محل درآمد اختصاصی پرداخت می شود.
تبصره: به صورت پیش فرض این مبلغ به همه اعضای غیر هیأت علمی شاغل تعلق می گیرد. لیکن نیروهایی که در حال حاضر محل خدمتشان مشخص نمی باشد(در اختیار کارگزینی) یا مدیر مربوطه از عملکرد ایشان راضی نیست و به صورت مکتوب به امور اداری گزارش می نماید، مشمول این نوع پرداختی نمی گردند.
ب) اضافه کار غیرمتمرکز: صرفاً به همکارانی که در حصول درآمد اختصاصی دانشگاه نقش مستقیم دارند قابل پرداخت می باشد. جزئیات مربوط به آن طی نامه های جداگانه برای واحدهای مربوطه که در این خصوص مسئولیت دارند، ابلاغ خواهد شد.
این شیوه نامه از تاریخ ۱۴۰۴/۰۴/۰۱ قابل اجرا می باشد.
با آرزوی توفیق الهی
مدیریت امور اداری |